“Dibuixos de paret” de Joaquim Chancho

Del 24 de juliol al 20 de setembre de 2009

La idea de dibuixar directament a la paret ha estat una necessitat freqüent per al pintor, des de temps immemorials, sobretot quan s’entén la pintura com un testimoni de la bidimensionalitat del mur.

L’estructura espacial del Museu ha determinat les característiques de la representació: la proporció i el mòdul. La mida dels espais interlinials ve donada pel tamany de la mà estesa, apamant la superfície horitzontalment i verticalment.

Reiteració i repetició d’un element linial. Seqüències de pàgines per a un llibre imaginari que només parla de l’espai i de la gramàtica del signe. Dibuixos que una vegada acabada la mostra s’esborraran, per una necessitat molt més recent de reiterar la provisionalitat dels nostres actes, deixant la paret sense cap registre anterior, a punt per a noves intervencions. Dibuixos en ziga-zaga, que com els llamps, les hores i els dies són també temporals i efímers.