El fons del museu

Del 29 de juliol al 30 de setembre de 2011

Inauguració + visita guiada a càrrec dels Amics de les Arts: Divendres 29 de juliol a les 9 del vespre.

Horari: De dijous a diumenge de 6 a 9 del vespre (a partir del setembre el museu romandrà tancat els dijous)
Organitza: Amics de les Arts, Ajuntament de Sant Pol de Mar

EL FONS DE PINTURA DEL MUSEU
 El Museu de Pintura de Sant Pol de Mar presenta una tria de l’obra del fons del museu, majoritàriament de pintura catalana. L’exposició mostra obres de diverses etapes. Les peces més antigues provenen de la tria dels premis de pintura que als anys 60 s’organitzaven dels dels Amics de les Arts, obres que van ser l’inici de la notable col·lecció actual del Museu ( Josep Curós, Ignasi Mundó i Joan Brotat).
Part de la col·lecció prové de donatius per part de col·leccionistes o  dels propis autors, Ramon Casas (dibuix i pintura) i Xavier Nogués. Trobem peces de pintors nascuts a Sant Pol (Nicolau Raurich, Joaquim Pou, Benet Martorell) i estiuejants aficionats a la pintura (Oriol Martí, Miquel Brossa).
Des de 1990, entre els donatius dels artistes autors de les exposicions, trobem peces contemporànies de Josep Guinovart, Alfons Borrell, Albert Ràfols-Casamada, Maria Girona i una escultura de Pere Casanovas, col·laborador d’artistes com Perejaume, Jaume Plensa i Antoni Tàpies.