Història

El Museu de Pintura de Sant Pol de Mar compta amb un fons d'unes 200 obres. La revisió regular del seu fons, el manteniment de la tradició i el suport als artistes locals, així com l’art català contemporani són les línies expositives que guien la programació. El Museu de Pintura de Sant Pol de Mar acull o produeix 4 exposicions a l’any i organitza diferents activitats culturals multidisciplinàries com xerrades, visites comentades, tallers infantils, concerts…

Façana del Museu de PIntura de Sant Pol.

El Museu de Pintura de Sant Pol de Mar va néixer a partir del concurs de pintura convocat anualment per una colla d’estiuejants -que es varen associar amb el nom d’Els Amics de les Arts- ben connectats amb les sales d’exposició de Barcelona, particularment amb la Sala Parés.

Pintors aleshores en l’auge de la seva carrera, com Jordi Curós, Ramon Pichot o Francesc Lloveras, formen el primer pòsit de la col·lecció com a guanyadors del concurs. Més endavant, les donacions de particulars varen engruixir el fons amb peces de Ramon Casas, Nicolau Raurich o Joan Vidal Ventosa, fent necessària la construcció de l’actual sala d’exposicions, sobre el que era la plaça del mercat.

Als anys 90, Els Amics de les Arts i l’Ajuntament varen reformular el Museu, lligant aquesta col·lecció a la tradició pictòrica local i alhora obrint-la a la creació més contemporània.

Artistes santpolencs com Perejaume, Dídac Raurell, Josep Gol i artistes de renom com Alfons Borrell, Josep Guinovart, Albert Ràfols-Casamada o Antoni Llena hi han exposat la seva obra.

Descobreix el fons del museu