Història

El Museu de Pintura de Sant Pol de Mar va néixer als anys seixanta de l’empenta del concurs de pintura que convocava anualment una colla d’estiuejants ben connectats amb les sales d’exposició de Barcelona, particularment amb la sala Parés i que es varen associar amb el nom d’Els Amics de les Arts. Pintors en el màxim de la seva carrera, com Jordi Curós, Ramon Pichot o Francesc Lloveras formen el primer pòsit de la col·lecció com a guanyadors d’aquest concurs. Més endavant, les donacions de particulars varen engruixir el fons amb peces de Casas, Raurich o Vidal Ventosa. L’actual sala d’exposicions va ser construïda llavors sobre el que era la plaça del mercat.

Als anys noranta, Els Amics de les Arts i l’Ajuntament varen fer un esforç  per reformular el Museu, lligant aquesta col·lecció a  la tradició pictòrica local i alhora obrint-la a la creació més contemporània. A més d’acollir exposicions d’artistes santpolencs com Perejaume, Dídac Raurell, Josep Gol o d’altres en diverses col·lectives, artistes de renom com Alfons Borrell, Josep Guinovart, Albert Ràfols-Casamada o Antoni Llena hi han exposat la seva obra.

Actualment el fons del Museu de Pintura de Sant Pol de Mar compta amb unes dues-centes obres, i el nombre de catàlegs curosament publicats en motiu de les exposicions ronda la trentena.  La revisió regular del fons del Museu, la tradició i els artistes locals, i l’art català contemporani són les línies expositives que guien la programació del Museu que compta habitualment amb quatre exposicions cada any.